Description
iii, 26, 30, iii p. ; 28 cm.
Summary
Across Canada, people from many First Nations and Inuit communities work on the front lines. They work with offenders (both youth and adult) and young people who, they hope, will not become offenders. In February of 2002 some of these people came together on the lands of the Goodstoney First Nation in Alberta. They gathered to talk about what people, especially offenders, might do so that there would be fewer Aboriginal offenders in the future. As a part of their own healing journey offenders must take responsibility for their offences. Part of taking responsibility is seeing the criminal acts as the abuse of trust that they are. By working with young people offenders can strengthen the community that they have harmed in the past by these acts. The Aboriginal Corrections Policy Unit of the Solicitor General of Canada convened the gathering.
Au Canada, dans un grand nombre de collectivités inuits et des Premières nations, des gens travaillent au coeur de l'action. Ils s'occupent des délinquants, des jeunes contrevenants et des adolescents, en espérant que ces derniers ne deviendront pas eux aussi des délinquants. En février 2002, un certain nombre de ces personnes se sont réunies sur le territoire de la Première nation Goodstoney, en Alberta, dans le but de discuter de ce que les gens, et surtout les délinquants, pouvaient faire pour qu'il y ait moins de délinquants autochtones. Au cours de leur processus de guérison personnelle, les délinquants doivent assumer la responsabilité de leurs infractions. Une part de cette responsabilité consiste à considérer les actes criminels comme un abus de confiance, ce qu'ils sont en fait. En s'occupant des jeunes, les délinquants peuvent renforcer la collectivité qu'ils ont blessée en commettant ces actes. Le Groupe de la politique correctionnelle autochtone du ministère du Solliciteur général du Canada avait organisé ce rassemblement.
Contents
1. Introduction -- 2. The precedents or up 'til now -- 3. The gathering -- 4. The youth: what do they say? -- 5. The offenders: what do they say? -- 6. The context -- 7. The conclusion.
1. Introduction -- 2. Les précédents ou jusqu'à maintenant -- 3. Le rassemblement -- 4. Qu'est-ce que les jeunes on à dire ? -- 5. Qu'est-ce que les délinquants on à dire ? -- 6. Le contexte -- 7. Conclusion.